ریتم آهنگ

نقاشی کشیدن با رنگ اکریلیک

نقاشی کشیدن با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یک رنگ جذاب ، براق و پرطراوت است که با آن می‌توانید به هر سبکی نقاشی بکشید. یا در هر سبکی نقاشی بکشید. اگر میخواهید که نقاشی کشیدن با اکریلیک را تجربه کنید این راهنما را از دست ندهید.

برای شروع نقاشی اکریلیک، به چه وسایلی نیاز دارید؟
رنگ


رنگ اکریلیک، انواع مختلف و گیج‌کننده‌ای دارد. کدام بافت و جنسِ رنگ برای شما مناسب است؟ به طور کلی شما دو نوع مختلف رنگ آکریلیک ر ا پیدا خواهید کرد : 

۱. مایع‌مانند، که وقتی از تیوپ خارج می شود نازک است و آب بیشتری دارد.

۲. حالت دوم رنگی است که چسبندگی بیشتری دارد و شبیه کره است و بیشتر برای ایجاد بافت ها و نقاشی های ضخیم مناسب است.

هیچکدام از این رنگ ها بهتر از دیگری نیست و بستگی به چیزی دارد که شما در نقاشی‌هایتان می‌خواهد. اگر سبک کارهای ون گوگ را می‌پسندید و میخواهید مناظری به آن سبک خلق کنید از رنگ های سنگین و با ویسکوزیته بالا استفاده کنید. اگر می‌خواهید که مناظر خیال‌انگیز را  امتحان کنید از رنگ های مایع تر استفاده کنید.

درباره خرید رنگ‌ها  برای شروع رنگ‌های اصلی قرمز، آبی زرد و سفید و سیاه کافی ست. البته هنگام انتخاب رنگ‌ها احتمالا گیج خواهید شد چون از هر کدام از این رنگ‌ها چندین رنگ مختلف می‌بینید مثلا از بین این همه قرمز کدام را باید انتخاب کنم که رنگ پایه باشد؟

انتخاب رنگ‌های اصلی یک راه خوب برای شروع کار با رنگ آکریلیک است. هم هزینه‌ها به صرفه خواهد شد و هم می‌توانید ترکیب کردن رنگ را تمرین کنید و نقش هر رنگ را درک کنید.

 

قلم مو


شما به چند قلممو مناسب نقاشی آکریلیک نیاز  دارید. قلمموهای آکریلیک معمولا بلندتر و زبرتر از قلمموهای آبرنگ هستند. قلمموهای آبرنگ گرد و آکریلیک( و همینطور رنگ روغن) مستطیلی هستند.کارتان را با ۳ یا ۵ تا قلممو در سایزهای مختلف شروع کنید.

پالت رنگ


به یک پالت برای ترکیب کردن رنگ‌ها نیاز دارید. از کاغذ نمی توانید برای ترکیب کردن رنگ‌ها استفاده کنید.، کاغذ رنگ زیادی به خودش جذب می‌کند و رنگ به آن می‌چسبد. می‌توانید از پالت‌های پلاستیکی و یا پالت‌های یکبار مصرف کاغذی( کاغذ روغنی) استفاده کنید.

کاردک


کاردک ابزار ارزان و ارزشمند شما خواهد بود.کاردک به شما کمک می‌کند که راحتتر و بهتر رنگ‌ها را ترکیب کنید. غیر از ترکیب کردن رنگ‌ها می‌توانید برای رنگ‌آمیزی هم استفاده کنید.

شما می‌توانید رنگ را با قلم مو ترکیب کنید اما ممکن است که این کار چند مشکل برای شما ایجاد کند. اگر با قلم‌مو رنگ را ترکیب کنید متوجه خواهید شد  که رنگ‌ها به طور کامل با هم ترکیب نمی‌شود و مقدار زیادی رنگ بین موهای قلم‌مو می‌ماند. حرکات چرخشی و سریع موقع قاطی کردن رنگ‌ها ممکن است که به قلم‌مو شما آسیب بزند.

صفحه نقاشی


آب‎
یک لیوان آب برای شستن قلم‌موها کنار دستتان بگذارید. یک ظرف جدا آب تمیز هم برای رقیق کردن رنگ( درصورت نیاز) کنار بگذارید.

یک تکه کاغذ
 کاغذ اضافه داشته باشید تا رنگ اضافی روی قلم‌مو را روی آن بگذارید. همینطور می‌توانید ترکیب رنگی که درست کردید را تست کنید.

آماده نقاشی کشیدن شوید


یک محیط کار برای نقاشی کشیدن آماده کنید. یک محیط مناسب، نقاشی کشیدن را برای شما آسانتر می کند.

پالت رنگ را آماده کنید


از رنگ‌هایی که می‌خواهید به اندازه نیازتان روی پالت بگذارید. حواستان باشد رنگی که از تیوپ رنگ خارج شود به زودی خشک خواهد شد و نمی‌توان آن را مدت زیادی استفاده کرد. رنگ‌ها را با فاصله از هم بگذارید تا فضای کافی برای ترکیب رنگ داشته باشید.

صفحه را آماده کنید


اگر از بوم‌ استفاده می‌کنید، لازم است که قبل از آن زیرسازی انجام دهید.البته همه بوم‌ها نیاز به زیرسازی نذارند هنگام خرید از فروشنده بپرسید که نیاز هست که با بتونه گچی( نوعی رنگ سفید که با کمی گچ مخلوط شده) استفاده کنید یا نه. در این سایتراهنمای این کار وجود دارد.

رنگ ها را ترکیب کنید


از راهنماهای ترکیب رنگ استفاده کنید و در مورد رنگ‌هایی که برای نقاشی‌ها نیاز دارید فکر کنید.

نقاشی را شروع کنید


خب شما آماده شدید که هنر خودتان را نشان دهید. از امتحان کردن سبک‌های مختلف نقاشی نترسید. رنگ‌های مختلف و ابزار مختلف را امتحان کنید.با کاردک یا ابزارهایی که بافت‌های مختلف ایجاد می٬کند نقاشی بکشید.

فقط حواستان باشد

رنگ آکریلیک زمانی که خشک می‌شود دیگر قابل استفاده نیست و خشک می‌شود. اگر خواستید در نقاشی کشیدن وقفه بیندازید، رنگ‌ها را در یک محفظه بسته بذارید که هوا نخورد. مثلا رنگ‌ها را با کاردک بردارید و در یک ظرف دربسته بذارید یا کل پالت را در یک محفظه در بسته بگذارید.

بگذارید تا نقاشی کاملا خشک شود و بعد آن را جابه‌جا کنید. هیچ چیز بدتر از خوردن تصادفی به نقاشی و ترکیب شدن رنگ‌ها نیست.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”